GreenDice´i esimene veebiseminar andis praktilisi juhiseid rohepesu vältimiseks
Kolmapäeval, 12. aprillil toimus GreenDice`i praktiline vebinar, mille peaesinejaks oli ettevõtte tegevjuht ja asutaja Argo Alaniit. Seminaril räägiti lähemalt keskkonnamõjust, rohepesust, kuidas seda ära tunda ja kuidas vältida selle lõksu langemist. Lisaks toodi kliimapositiivsete tegevuste näiteid GreenDice´i partnerettevõtete seast.
Miks on vaja keskkonnamõjude innovatsiooni?
Me kõik soovime elada head ja mugavat elu, aga parem elu võrdub majanduskasvu ja suurema keskkonna koormusega. Mida rikkamaks me muutume, seda suuremat koormust saab ka keskkond. Juba täna tarbime me rohkem ressursse, kui planeet jõuab taas toota. Kõige suurem tarbija riik maailmas on USA, teisel kohal on Inglismaa ja kolmandal Hiina.
Täna on sellest aru saadud, et kui me soovime paremat elu, siis peame oma keskkonnamõjusid vähendama. Oluline on võtta ise vastutus oma tegevuse eest, mitte leidma asendustegevusi või rääkima tühje sõnu.
Seminaril rääkisime lahti ka süsiniku- ja ökoloogilise jalajälje mõisted.
Euroopa Komisjoni avaldatud hinnangute kohaselt sisaldab 53% ettevõtete esitatud keskkonnaalastest väidetest ebamäärast, eksitavat teavet, samas 40% on täiesti põhjendamata.
Täna näeme palju tõendamatuid väiteid, suvalisi rohesilte, eksitavaid sõnumid, valedel alustel võrdlemist ja erinevaid asendustegevusi, mis ei keskendu ettevõtte keskkonnamõjude vähendamisele. Seda kõike võib nimetada rohepesuks.
Erinevaid tegevusi planeerides on oluline küsida, kuidas antud tegevus vähendab toote/teenuse süsiniku- või ökoloogilist jalajälge. Tõime välja ka häid näiteid meie partnerite seast:
- Coop Pank – mõte vähendada enda kontori pinda ilma enda töötajate heaolu vähendamata;
- Cargoson – tarneahela mõõtmine ja optimeerimine vastavalt vajadusele;
- R8 Technologies – “Kõige rohelisem elekter on see, mida ei tarbita!” Tehisintellekt aitab optimeerida energia tarbimist.
- Skeleton Technologies – toodavad superkondensaatoreid, mida kasutatakse juba täna trammides.
- Comodule /Tuul – töötab selle nimel, et tänavatel oleks vähem autosid, mis keskkonda saastavad.
Põnevaid fakte jagasime ka veetarbimise kohta tööstustes, mis on keskkonnale väga sügava jälje jätnud. Näiteks kulub ühe puuvillase T-särgi tootmiseks 3900 liitrit vett ja puuvilla tootmised Usbekistanis hävitasid Araali mere, mis oli 30 korda suurem kui Peipsi järv. Vee kulu sülearvuti tootmiseks on kolossaalsed. Täna on ohus ka Colorado jõgi, mille vett kasutab Inteli kiibitehas.
IT-seadmete keskkonnamõju on tohutult suur, sest nende tootmiseks on vaja palju erinevaid elemente maapõuest välja kaevandada. Näiteks nutitelefoni tootmiseks on vaja 46 erinevat elementi (näiteks alumiiniumi, niklit, cobaltit, platiumi jne).
Kui sa soovid täpsemalt kuulda, millest täpsemalt veel rääkisime, siis leiad seminari salvestuse SIIT lingilt.
Aitäh kõigile, kes meid otse kuulama tulid ja oma mõtteid jagasid!