GreenDice ja Concise teevad tihedalt koostööd
Tarkvaraarendusettevõte Concise on GreenDice´i partner ning tulihingeline toetaja. Rääkisime ühisest koostööst lähemalt Concise´i IT spetsialisti Martin Aasaga, kes haldab ettevõtte füüsilist IT valdkonda ning edendab ettevõttes IT seadmete paremat tarbimiskultuuri.
Concise on tarkvaraarendusettevõte, kes pakub konsultatsiooni vormis IT tuge ettevõtetele, kellel endal ettevõttes vastavat kompetentsi ei ole. Peamine klient on maailma suurim parkimisettevõte EasyPark, mis asub Rootsis.
Martin Aasa on see inimene ettevõttes, kes vastutab selle eest, milliseid tehnilisi seadmeid Concise´i töötajad kasutavad, mis neist toodetest edasi saab ning vajadusel leiab ka lahendused tekkinud probleemidele.
Kuidas Concise ja GreenDice teineteist leidsid?
Concise´il ei olnud varasemalt ühte kindlat IT-tehnika partnerit ning kui mina uue inimesena hakkasin otsima kohta, kust arvuteid tellida, siis soovitas üks meie enda töötaja pöörduda NB.ee poole. Peale esimest kokkupuudet ettevõttega jäingi neilt seadmeid tellima, sest sain alati parimad tooted, väga hea hinna ning suurepärase teeninduse. Nägin kõrvalt, kuidas sündis GreenDice´i idee ning see sümpatiseeris kohe algusest peale ja seda nii isiklikust kui ka ettevõtte perspektiivist. Rõõm on näha, et see kõnetas alates esimesest hetkest ka meie uut tegevjuhti, kes toetab jätkusuutlikke lahendusi ning tänaseks oleme ka ametlikult GreenDice´i koostööpartnerid.
Mida annab teile ettevõttena GreenDice´iga liitumine?
Näen, et liitumine GreenDice´iga loob meie ettevõttele ja töötajatele palju uusi võimalusi ning sellepärast soovimegi läbi Concise´i võimalikult palju panustada. Oleme alati valmis tulema koolidesse rääkima oma tööst ja tegemistest, et avardada noorte silmaringi ning anda ülevaade sellest, millega tarkvaraarendaja igapäevaselt tegeleb. Lisaks aitasime viimase remondikohviku käigus koos Concise´i inimestega hooldada laua- ja sülearvuteid, mis liiguvad edasi Narva hoolekandekeskusesse. Valmistasime koos meie tarkvaraarendaja Herman Õunapuuga ette ka arvutid, mis läksid Tõrva valla koolidesse. Concise´i poolt panime kaasa ka kõrvaklapid, mis meil enam kasutust ei leidnud, aga noortel panid silmad särama.
Meie motoks on, et „Concise changes the world“, ning reaalset muutust näengi ma päriselt läbi GreenDice koostöö.
Tunnen isiklikult rõõmu selle üle, kui saan tänases positsioonis olles pakkuda noortele selliseid võimalusi, mida minul endal lapsena ei olnud. Usun, et kui selline ettevõte nagu GreenDice oleks tegutsenud 15 aastat tagasi, oleksin ka mina saanud paremad tingimused enesearenguks.
Kust tuli idee remondikohviku tegemiseks?
Meil tekkis koos tarkvaraarendaja Hermaniga mõte midagi koos ära teha. Kuna meil oli ettevõttes sülearvuteid üle, siis otsustasime kutsuda kokku grupi inimesi ning õpetada neid arvuteid hooldama. Sarnast ettevõtmist remondikohviku nime all olime varasemalt näinud TalTechi organisatsioonis Lapikud, kes korraldas üritusi, kuhu inimesed said tuua enda vana tehnika ning IT-huvilised tudengid proovisid neid siis kohapeal parandada. Meie kohandasime idee just selliseks nagu meil seda vaja oli.
Kui me hakkasime ettevõtte siseselt arvuteid välja vahetama, siis siiani oli neid vahetatud vaid uute seadmete vastu. Mulle see mõte ei meeldinud ja üks muutus mille mina ettevõttesse tõin oli see, et ma hakkasingi hooldama vanu arvuteid – tegin tolmust puhtaks, vahetasin ära termopasta, panin peale uue operatsioonisüsteemi ning andsin uuele töötajale kasutamiseks värskendatud kasutatud arvuti. Täna kasutame ettevõttes seadmeid seni, kuni nad lähevad katki või on liiga suureks takistuseks töö tegemisel. Niisama asju seisma ei jää! Hetkel on meil ainult üks varuarvuti ja ka sellele leiame kohe uue omaniku. Olen selle muudatuse üle äärmiselt uhke.
Mida saavad inimesed remondikohvikus osalemisest?
Oleme läbi mitme remondikohviku ürituse andnud inimestele edasi teadmise, et arvutite hooldamine on tegelikult äärmiselt lihtne ja ka vajalik. Siiani on meil ettevõttes arvuteid, mille jahutussüsteem pole piisav selleks, et adekvaatselt võimsamaid Inteli protsessoreid ära jahutada. Seetõttu said sellised arvutid endale ka lennukite hüüdnime, kuna suurema koormuse all ning ülekuumenemise piiril meenutas nende tekitatud heli lennukit. Kui me vahetasime neil ära termopasta ja muutsime jahuti käitumist, nägid inimesed koheselt muutust – arvuti oli palju vaiksem. Meie Hermaniga olime kõrval toeks ning näitasime ette, kuidas vahetada arvuti mälu, mis on SSD, kuhu käib termopasta, kui palju seda panema peab ja kui tihti seda vahetada tuleb.
Kutsusime inimesi kaasa võtma ka enda vanu arvuteid. Paar inimest tulidki enda 10-12 aastat vanade HP sülearvutitega ja nende kõrval olid paar aastat vanad Dellid. Vanade arvutite hooldamiseks kulus 3,5h ja nii saime aru, kui palju oleme edasi liikunud hoolduse lihtsuse suunas. Mõistsime, miks inimesed on arvanud, et arvutite hooldus on raske. Varem see tõesti nii oligi.
Remondikohviku eesmärk – õpetada inimesi arvuteid hooldama – oli edukas ja tore on mõelda, et need inimesed, kes korra juba remondikohvikust osa võtavad, suudavad edaspidi hoolitseda kas siis enda või oma pereliikmete arvutite eest.
Kas inimesed päriselt hoolivad nüüd rohkem oma seadmetest?
Mulle tundub, et kui tegemist on tööarvutiga, siis nad päriselt ei mõtle sellele, et mis neist seadmetest hiljem saab. On juba kindlasti ka neid, kes sellest väga hoolivad ning kes tahavad päriselt teada, et milline on selle seadme edasine teekond ja kellele see edasi liigub, aga see ei olegi ehk peamine suund. Oluline on anda edasi teadmine, et IT-seadmed liiguvad edasi järgmistele kasutajatele ning sellepärast tuleb nende eest hästi hoolt kanda!
Millistele ettevõtetele soovitad korraldada remondikohvikut?
Iseenesest sobiks see meeskonnatööna igasse ettevõttesse ja valdkonda, kus on olemas entusiastlikud ja tehnilise taibuga eestvedajad. Kindlasti sobib see ideaalselt IT-ettevõtetesse. Tagasiside põhjal julgen väita, et eduka ürituse läbiviimiseks tasub tellida eelnevalt suuremas koguses head pitsat, varuda 2-3h aega ning panustada igale osalejale personaalselt aega, et nad saaksid kindlustunde ja teadmised, kuidas arvuteid hooldada.