Kas rohepesu on ajupesu?
Meie tegevjuht Argo Alaniit andis gümnaasiumi noortele e-tunni teemal “Kas rohepesu on ajupesu?”.
Argo jagas keskkonnateemalisi baasteadmisi, julgustas kriitilisemalt mõtlema ja tõi näiteid rohepesuhõngulistest reklaamidest. Tunni käigus leidsid teiste seas vastused järgmised küsimused:
- Kuidas saada aru, kas tegemist on rohepesuga või päriselt keskkonda toetava tegevusega?
- Kuidas saavad ettevõtted oma keskkonnamõju vähendada?
- Milline inimene on keskkonnasõbralikum?
- Kas taaskasutus = korduvkasutus?
Maailmas on tohutult palju häid inimesi – seda ilmestab heategevuseks suunatud raha kogus. Kahjuks satuvad heategijad tihti organisatsioonide otsa, kelle kavatsused pole siirad. Paralleeli võib tõmmata rohepesuga, firmad teavad, et maailmas on palju häid inimesi, kes tahavad südamest teha keskkonnale vähem kahju. Ettevõtted on avastanud, et neid inimesi saab ümber sõrme keerata läbi rohepesukuvandi. Reklaame on raske kontrollida, mida kõvemini ja rohelisemalt karjume, seda rohkem kliente ja raha saadakse. Kahjuks jäävad nii päriselt õiged algatused märkamata ja teeme endalegi teadmata keskkonnale hoopis rohkem kahju kui kasu.
E-tundi saad järele vaadata siit: