Digisaadikud kiirendavad koolide digirevolutsiooni
GreenDice usub, et koolides ei piisa vaid IT-tehnikast – vaja on ühtseid, lihtsalt hallatavaid süsteeme ning järjepidevat digiõpet ja tuge.
Möödunud aasta alguses alustasime Tõrva vallaga tihedamat koostööd, et tõsta nii vallavalitsuse kui ka hallatavate asutuste digivõimekust ja toetada laiemalt kogukonda. Koostöö raames viisime läbi eakatele suunatud loengusarja, koolitasime õpetajaid ning käivitasime digisaadikute (varem juunior IT-juhtide) programmi.
Tõrva Gümnaasiumiga tehtud koostöö esimese aasta eesmärk oli täpsemalt kaardistada, kuidas koolis digivahendeid kasutatakse, tuvastada peamised probleemid ja pakkuda parimad lahendused. Ilmnenud probleemid olid ootuspärased: kasutusel oli palju eriilmelisi ja ajale jalgu jäänud seadmeid. Kool sai oma arvutiparki uuendada vaid projektitoetuste abil, mitte siis, kui vajadus tekkis. Lisaks puudusid ka ühtsed süsteemid, mis tekitas koolipersonalis segadust näiteks materjalide printimisel.
Koolipoolne tugi on olnud suurepärane ja GreenDice’i pakutud lahendused on hästi vastu võetud. Tõrva Gümnaasium toetab ka õpetajaid, pakkudes igale uuele pedagoogile soovi korral GreenDice’i arvutitöökoha teenust koos IT-toega.
Uudse lahendusena loodi kooliperele juurde digisaadikute tugi. Programmi eesmärk on koondada tehnikahuvilised noored, neid süsteemselt koolitada, et nad oleksid võimelised pakkuma koolipersonalile kohapealset IT-tuge. Esimene digisaadikute grupp alustas möödunud aasta novembris ning programmist võttis osa 6 noort. GreenDice andis noortele baasteadmised ning ehitas koolile süsteemi, kus õpetajad sai tehnilistest muredest teatada ja noored neid lahendada. Aasta jooksul lahendati digisaadikute poolt enam kui 66 pöördumist. Peamised teemad, millega noored kokku puutusid, olid printeridraiverite lisamine, Windowsi uuesti installimine, seadmete domeeni lisamine ning väiksemad jooksvad probleemid.
„Usun, et teemad, millega koolide digisaadikud tulevikus kokku puutuvad, saavad olema oluliselt sisulisemad kui need, millega nad esimesel aastal tegelesid. Pakume pidevalt tuge ka õpetajatele, et nad oleksid võimelised lihtsamaid tehnilisi muresid iseseisvalt lahendama,” sõnas programmi eestvedaja, GreenDice’i tegevjuht Argo Alaniit.
Õpetajate tagasiside programmile on olnud väga positiivne.
„Paljud õpetajad on väljendanud oma üllatust, kui palju abi on noortest arvutimurede lahendamisel olnud,” jagas Tõrva Gümnaasiumi direktor Maarja Kallis. „Koolijuhina on olnud rõõm kõrvalt näha, kuidas kasvas programmis osalenud noorte enesekindlus, sest uus roll võimaldas neil näidata end õpetajatele hoopis uuest küljest,” lisas ta.
GreenDice’i digisaadikute programmi käigus said noored reaalse töökogemuse, mis aitas paremini mõista seoseid koolis õpitava ja tööelus vaja mineva vahel. Näiteks pidid nad pöördumistele viisakalt ja korrektselt vastama.
“Enne programmiga liitumist oli mul keeruline suuremas seltskonnas sõna võtta ja see tekitas ärevust. Aga tänu digisaadiku ülesannetele olin sunnitud oma mugavustsoonist välja tulema ning tegelikult nautisin tähelepanu ja seda, et sain olla abiks õpetajatele,” sõnas programmis osalenud Kristofer Juht.
Oluline oli ka kuulamis- ja eneseväljendusoskus, sest inimeste muresid on raske mõista ning veelgi keerulisem lahendust arusaadavalt sõnastada.
Digisaadikute programmiga jätkame ka alanud õppeaastal ning oodatud on uued huvilised.
“Soovitan programmis osalemist neile, keda päriselt huvitab IT ning kes on valmis oma mugavustsoonist välja astuma. Alati võib juhtuda mõni nali või apsakas, aga ka selleks peab alati valmis olema,” lisas Juht.